You are currently viewing BLUE. O Românie mai albastră. Techir, un brand care valorifică resursele naturale românești

BLUE. O Românie mai albastră. Techir, un brand care valorifică resursele naturale românești

În cadrului proiectului editorial „BLUE. O Românie mai albastră”, organizat de BRD Groupe Société Générale în parteneriat cu Euronews, este prezentat brandul Techir alături de povestea fondatoarei sale, Oana Stan. Fiind un brand național care valorifică apa hipersalinică și nămolul sapropelic din Lacul Techirghiol, Techir are 10 ani de activitate pe piața din România. Descoperă mai jos povestea brandului, dar și cum contribuie acesta la un viitor mai sustenabil.

Techirghiol, pe harta orașelor termale din Europa, prin brandul Techir

În 2011, pe când era studentă a Facultății de Administrare a Afacerilor, cu predare în limba engleză, la ASE, în București, Oana Stan a căutat să pună bazele propriei afaceri. Ideea, marele CUM?, se afla sub ochii ei dintotdeauna: lacul Techirghiol, cel mai întins lac salin din România, despărțit de Marea Neagră de o fâșie de pământ de numai 150 de metri este o resursă imensă, insuficient exploatată.

Oana observase, în același timp, cum alte orașe europene, ca Evian, Spa sau Vichy, au propriile branduri de produse autohtone, valorificând resursele naturale din zonă și construind branduri locale de renume internațional. 

„Oraşul meu natal, Techirghiol, devenise tot în 2011 membru al Asociației Orașelor Termale Istorice din Europa, alături de stațiuni renumite precum Vichy, Bath, Spa, Evian, Budapesta, Salsomaggiore Terme ori Tabiano. Am observat că toate aveau game cosmetice proprii, pe baza apelor saline sau termale specifice zonei. Mi-am pus urmatoarea intrebare: de ce nu și Techirghiol? De ce nu o gamă proprie de creme, bazate pe resursele din lac?”, povestește Oana.

Astfel, a pornit ideea brandului Techir – un brand de produse cosmetice naturale care să valorifice apa hipersalinică și nămolul sapropelic din Lacul Techirghiol. Aflat deja de 10 ani pe piață, acest brand valorifică atât resursele naturale ale localității, cât și legenda vindecării miraculoase a bătrânului Techir și a măgarului său. 

Pornit de la o idee, prin perseverența și dedicarea Oanei, Techir a devenit un brand reprezentativ pentru localitatea Techirghiol. 

„TECHIR® este un proiect de suflet ce a luat naștere din dorința de a valorifica resursele naturale neexploatate oferite de Lacul Techirghiol. Mai mult de atât, dorința mea personală și totodată misiunea companiei este de a promova acest brand drept unul românesc care va ajunge să reprezinte lacul Techirghiol la nivel național și internațional, un brand care va ajuta orașul meu natal să își recâștige imaginea de oraș SPA.”, declară fondatoarea. 

Grija față de natură și sustenabilitatea 

Valorificând resursele naturale ale Lacului Techirghiol, Techir este un brand care funcționează în armonie cu natura. Chiar dacă produsele conțin nămol sapropelic și apă hipersalinică, acestea nu sunt în cantități foarte mari, iar producția lor se face cu uleiuri și ingrediente naturale. 

Folosirea ingredientelor naturale din Lacul Techirghiol se face într-un mod responsabil, cu grijă față de natură și față de resursele acesteia. De asemenea, Techir plătește taxe pentru fiecare ambalaj folosit, fiind un producător responsabil de produse cosmetice. Iar ambalejel sunt foarte ușor de reciclat, de fiecare consumator și client Techir. 

Fiecare produs din gama Techir este realizat cu grijă și atenție față de mediul înconjurător, dar și cu intenția de a aduce un plus de valoare în viețile consumatorilor, prin promovarea și utilizarea de ingrediente naturale cu rol benefic asupra pielii și a stării de sănătate generale.

Schimbările climatice și cum influențează ele antreprenoriatul

Schimbările climatice influențează mediul antreprenorial prin creșterea riscurilor financiare și operaționale. Evenimentele climatice extreme, cum ar fi inundațiile, seceta sau furtunile, pot afecta lanțurile de aprovizionare și infrastructura, ducând la întreruperi în activitatea companiilor și costuri suplimentare. În plus, multe firme sunt forțate să facă investiții semnificative în infrastructură și tehnologie pentru a se adapta la noile condiții climatice și a minimiza riscurile.

În același timp, reglementările și politicile guvernamentale legate de schimbările climatice pun presiune pe companii să adopte practici mai sustenabile. Asta poate include costuri suplimentare pentru a respecta standardele de mediu, precum și taxe pentru emisiile de carbon. Pe de altă parte, companiile care se aliniază acestor reglementări pot beneficia de acces la finanțare verde și de sprijin guvernamental pentru proiectele care contribuie la reducerea impactului asupra mediului.

Totuși, schimbările climatice aduc și oportunități semnificative pentru inovare și creștere economică. Creșterea cererii pentru soluții ecologice, cum ar fi energia regenerabilă, tehnologiile de eficiență energetică și produsele sustenabile, creează noi piețe pentru antreprenori. De asemenea, companiile care își centrează activitatea pe sustenabilitate pot atrage un public mai conștient de mediu și pot beneficia de o imagine de brand îmbunătățită, fidelizându-și astfel clienții.

De asemenea, schimbările climatice pot afecta mediul afacerilor în diferite moduri. Nefiind ceva ce poate fi controlat, este nevoie de flexibilitate și adaptabilitate din partea antreprenorilor care vor să-și dezvolte afacerile. 

BLUE. O Românie mai albastră. Un proiect BRD și Euronews, în contextul Climate Change Summit

Reportajul făcut de Euronews face parte din proiectul editorial „BLUE. O Românie mai albastră.”

Acesta este un proiect editorial BRD Groupe Société Générale, în contextul Climate Change Summit, cel mai mare eveniment din Europa de Sud-Est și Centrală pe tema schimbărilor climatice. Climate Change Summit a avut loc între 15 și 17 octombrie. BRD este partener fondator al Climate Change Summit.

Totodată, BRD are o implicare foarte variată în proiecte de sustenabilitate, atât prin reducerea propriei amprente de carbon din operațiunile băncii, cât și din operațiunile auxiliare, dar mai ales prin finanțarea unor proiecte care contribuie la încetinirea efectelor negative asupra planetei și proiecte de conservare a unor arii naturale deosebite sau cu o componentă de biodiversitate importantă.

Până la jumătatea anului 2024, BRD acordase peste 1 miliard de EUR în finanțări cu obiective de sustenabilitate, target care a fost îndeplinit cu 18 luni în avans față de calendarul inițial.

Unul dintre subiectele importante din zona de finanțări verzi din ultimii ani este „blue finance”, care are în vedere susținerea ecosistemelor acvatice prin finanțarea proiectelor economice, antreprenoriale care folosesc drept capital natural apa.

Mai exact proiecte care investesc în ape curate, protejarea ecosistemelor marine, consolidarea sistemului hidrologic, dar și într-o economie sustenabilă a apei, în general.

Lasă un răspuns