Povestea Techir
Oana Stan
Brand Manager
Sunt Oana Stan, si in calitate de co-fondatoare a brandului autohton TECHIR®, si la 5 ani distanta de la lansare, as vrea sa va impartasesc povestea din spatele primului si singurului brand de produse cosmetice si terapeutice imbogatite cu apa salina si namol sapropelic din lacul Techirghiol. Sunt o tanara proaspat intrata in lumea mediului de afaceri romanesc si consider acest lucru drept cel mai curajos si aventuros pas al vietii mele de pana acum. Inca din anul 2011, pe cand eram studenta a Facultatii de Administrare a Afacerilor cu predare in limba engleza din cadrul ASE Bucuresti, am avut primul gand in legatura cu punerea bazelor propriei afaceri. Lucrurile au inceput sa prinda contur, cand am descoperit oportunitatea de business pe care o cautam. Oraşul meu natal, Techirghiol, devenise tot în 2011 membru al Asociatiei Oraselor Termale Istorice din Europa (EHTTA) alaturi de alte statiuni renumite precum Vichy, Bath, Spa, Evian, Budapesta, Salsomaggiore Terme, Tabiano. Curiozitatea m-a indemnat sa ma informez despre aceste statiuni membre si astfel am observat faptul ca toate aveau game cosmetice proprii pe baza apelor saline sau termale specifice zonei. Inspirata fiind de modul in care aceste orase fructificau resursele naturale pe care le aveau, mi-am pus urmatoarea intrebare: „De ce nu ar avea si orasul meu natal Techirghiol propria gama de creme bazate resursele din lac?”.
Pe tot parcursul acestui proces, am inteles cat de important este rolul meu de lider in acest proiect si astfel am continuat sa investesc in dezvoltarea mea personala si profesionala.
Am plecat între 2012 si 2013 in Londra, pentru a studia un masterat in domeniul Marketing, o componenta extrem de importanta pentru afacerea ce aveam sa o lansez. Cu siguranta tot acest proces de lansare a unei afaceri in productie pare imposibil pentru o tanara de 24 de ani. Nimic din tot ce am povestit nu ar fi fost realizabil insa fara sustinerea permanenta din punct de vedere financiar si moral a parintilor, fara a fi avut un mentor asa cum este tatal meu, fara a fi avut exemple de antreprenori de succes in jurul meu, fara a fi avut o echipa de oameni tineri si inspirationali cu care sa colaborez si fara a fi avut pasiune si motivare.
TECHIR® este un proiect de suflet ce a luat nastere din dorinta de a valorifica resursele naturale neexploatate oferite de Lacul Techirghiol. Mai mult de atat, dorinta mea personala si totodata misiunea companiei este de a promova acest brand drept unul romanesc care va ajunge sa reprezinte lacul Techirghiol la nivel national si international, un brand care va ajuta orasul meu natal sa isi recastige imaginea de oras SPA.
Astfel, va invit si pe dumnevoastra sa decoperiti miracolul lui Techir!